Ingen rubrik

Jag hatar att vara på sjukhus/vårdcentral när jag är sjuk. Fan bland det värsta sakerna som finns. Speciellt när man får en pinne nertryckt i halsen. Det tror jag inte någon gillar .. Man vill både gråta och kräkas samtidigt .. Men blod provet i fingret börjar jag bli mindre rädd för nu. Ni vet när dom "skjuter" in en liten nål i fingret å det sticker till? När jag var liten började jag nästan böla, idag när jag var där så var det sjuksköterskan som skrek x) "Det kanske känns bättre om det är jag som skrik .. AAAJ!" x) Hon var i alla fall schysstare än doktorn jag fick komma in till först .. Det första jag sa när vi kom in rummet va "JA, JAG HAR ONT I HALSEN." Sen efter ett tag när han hade kollat i min hals så SÄGER HAN att jag INTE har ont i halsen .. !?!?!? "Du har inte ont i halsen .. ?" WTF!? "Jo, jag har ont i halsen .. ?" "Men jag ser inte att det är svullet .. " Men va tusan, säger jag att jag har ont i halsen så har jag väl ont i halsen !? Åh, ville bara hem å sova ..
Provresultaten visade negativt, vilket betyder positvt. Alltså ingen fara :) Jag fick recept på hostmedecin, men vi har inte varit å hämtat ut något än ..

På vägen hem snackade jag med Louise i telefonen. Hon berättade om vad som hade hänt idag när dom hade varit inne stan (hon, Simone och Nicole). Om jag fattade rätt så var det några killar som hade kommit fram till Louise å frågat varför hon hade kallat dom bögjävel och varför hon hade snackat skit om dom och så hade dom "hotat" med att slå ner henne. Som tur var dom inte ute efter pengar, mobil eller något liknande och SOM TUR var att dom inte rörde henne, eller någon annan.
Sånt här gör mig riktigt rädd. Man tänker inte så mycket på det när man får höra om liknande saker på tv och radio, men det är när det händer en själv eller personer nära en, som man verkligen börjar förstå att det är på allvar och riktigt läskigt. Det hade varit några stycken runt omkring dom när det hände, men tror ni dom gjorde någonting? Självklart inte .. Allt dom hade gjort var bara stått å glott. 
Ordet "världen" är det inget fel på. Det är innebörden utav det som är helt skittsad.
Kramar, Juss.
För er som undrar blir jag nog hemma imorn.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0