"her name is noelle ... "

här kommer början utav en liten berättelse som jag håller på med :)

Ny dag. Nytt hem. Nya möbler. Ny skola. Nytt liv. Det är inte dåligt ... Så här mycket nytt för bara 3,2 miljoner. Allting är verkligen nytt. Förutom mej själv. Lilla Noelle. Som alltid kommer vara Noelle. No matter what. Just idag hade jag dragit ner lite på sminket. Precis som jag gjorde sist jag böt skola. Jag menar, hur kul är det att komma första dagen, helt orange i ansiktet? Okej, lite överdrivet nu. Jag brukar inte vara orange. Även fast andra säger det. Mamma tycker att jag är det idag med. Men hon tycker ju allt. Det är liksom hennes ord. Det som förklarar henne. TYCKER. Precis som alla kommer göra när jag kommer komma gående i korridoren idag. Undrar om dom har korridorer? Jo, det måste dom ha. Men whatever! Dom får tycka vad dom vill. Jag ska försöka inte bry mej. Undrar hur skolan är ... Vem som har status? Vem som bestämmer?  Vem som har osynliga bokstäver inristat i pannan, T-Ö-N-T? Vem som är tillsammans med vem? Vem man inte ska kolla på och vem man absolut inte ska mucka med? Men det där lär man sej snabbt. Det gjorde jag i alla fall förra gången. Tackvare Sengångaren. Han kallades det. Fråga mej inte varför, för det vet jag inte. Men hur som helst, han var snabbare än snabbast med att presentera allas roller. Men en sån person finns det väl inte i varje skola? Att någon blir skolans snyggaste tjej, eller killen med mest respekt är väl en grej. Det är väl aldrig någon som får rollen "PRESENTERA-ALLA-ANDRAS-ROLLER"-rollen? Eller? Tror knappast det. Jag skulle i alla fall inte offra mej ... Jag ska nog inte räkna med att någon överhuvudtaget kommer snacka med mej idag. 10 minuter kvar. Jag måste kila.

det här är en tjej som ni kanske fattar börjar i en ny skola. alla killar börjar dregla efter henne redan efter första dagen och alla tjejer blir väl lite smått (väldigt mycket) avensjuka. noelle (som hon heter) bryr sej inte så mycket. visar inget intresse för killarna som försöker få kontakt med henne. efter två veckor har en kille lyckats bli polare med henne. den enda. han har redan en tjej och det vet inte noelle om, men han spenderar mer tid med noelle än med hans egna flickvän. han känner att han börjar bli kär i noelle och han tror att hon är kär i honom också. men sen så en dag så bestämmer han sej för att säga stopp. att berätta att han faktiskt har en flickvän. grattis. kommer det bara från noelle. och ett stort smajl. "Det är lugnt. Jag är lesbisk ..."

du ska vara lycklig som får reda på såhär mycket innan den ens e klar ;)
fortsättning kommer, det lovar jag! :)
säg gärna vad ni tycker :)
/josefine


Kommentarer
Postat av: englaaaaa

ÅÅÅÅÅÅÅÅH ! JAG VILL LÄSA MEEEEEEEEER :o

2008-12-07 @ 00:21:19
URL: http://englajonsson.blogg.se/
Postat av: julia

DeT VAR SKIIT BRA!!! <333 längtar tills jag får höra resten. Och längtar tills ikväll!!!<333

2008-12-07 @ 09:14:51
URL: http://jullias.devote.se
Postat av: aidaj

va bra den var då!!

2008-12-07 @ 10:50:08
Postat av: Lovisa

den var asbra jossan!

skriv meeeeeeer!!!!! ^^<3

2008-12-10 @ 19:16:09
URL: http://lhrf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0