fortsättning

här kommer en liten fortsättning på berättelsen :)
hope u like it ;)

Skolan kan man se från mitt fönster. En stor byggnad i gult tegel. Imorse hade jag till och med vaknat utav skolans ringklocka och inte utav min egen väckarklocka. Det där är en till sån där typiskt-mamma-sak ... Inte att ha skolan utanför fönstret men att ha skolan bara några meter bort, så jag inte har någonting annat att skylla på än söliga ben när jag kommer försent. Nästan framme. Bara några få meter kvar. Precis innan hon ska ta tag i handtaget för att öppna dörren till den nya skolan så stannar hon. Vågar jag? Eller ska jag kanske vända tillbaka, gå runt i affärerna nere på torget och komma hem till mamma sen och säga ... SÄGA VAD? Att skolan var grym och inget mer? Aldrig. Va fan Noie. Kom igen nu. Vad kan hända? Andas ljupt. Hon sträcker sej efter handtaget och en mille sekund innan hon drar upp dörren flyger den istället upp rakt på hennes panna och näsa.
" Kom då Fille!"
Två killar i 14-15 års åldern. Så jäkla typiskt. Ja, vafan kan hända!? Jo, det skulle vara bra om det kunde BÖRJA någorlunda bra i alla fall ...
"Fan ... Aj ... " Det blöder inte. Men kunde ha gjort. Hon hoppades på att det skulle göra det.
"Oh, Shit." Utbrister den ena när den får syn på Noelle som står bakom dörren och håller sej för näsan. "Gick det bra, äru okej?"
"Nä, eller ja ... Jo det gick jätte bra. Tack." Åh. Killar alltså. Vad tusan är dom gjorda av? Inte ens killen som slog upp dörren sa någonting. Han sprang bara direkt ner på skolgården och började kicka med bollen han hade med sej ut.
Inne i skolan. Om jag vänder mej ett halvt varv nu så är dörren där. Ingen har nog sett mej än, jag kan nog vända tillbaka utan att göra någon större skillnad i korridoren.
Men Noelle hade bestämt sej. Nu fan skulle hon gå igenom korridoren och låta alla glo, om så deras ögon ska ploppa ut. Korridoren var full. Elever överallt. Alla skrek och det kastades bollar och annat som var svårt att se vad det var för något. GÅ BARA! PLÖJ BORT DOM! Men det behövdes inte. Ju fler steg Noelle tog, desto mer slutade alla att skrika och kasta bollar. Alla ställde sej mot väggen och det öppnades en gång för henne på stengolvet. Dom viskade, nickade och pekade. Allt fler klassrum passerade hon. Var tusan skajag vara!? 9a...9b... där framme. 9c. Den klassen ska jag börja i.


kommentarer skulle sitta fint :) <3

Kommentarer
Postat av: engla

en fortsättning skulle sitta fint ! :o asså jossan , dethär är sjukt bra :o du mååååååååste fortsätta skriva ! :o :] <3

2008-12-13 @ 18:40:10
URL: http://englajonsson.blogg.se/
Postat av: engla

EN FORTSÄTTNING SKULLE SITTA FINT ! :o asså jossan , dethär är sjuuuukt bra ! :] du måste verkligen fortsätta skriva ! :o <3

2008-12-13 @ 18:41:44
URL: http://englajonsson.blogg.se/
Postat av: englaaaaa igen x]

hihi , det var inte meningen att det skulle bli två gånger :$ <3

2008-12-13 @ 18:42:38
Postat av: julia

OMG!!! jag måste höra fortsättningen!!! DET VAR HUR BRA SOM HELST!!!<3333

2008-12-14 @ 10:17:13
URL: http://jullias.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0